Wednesday, September 8, 2010

aKu teTap akU....



KAWAN???
aku sememangnya insan yg bukan la sempurna segalanya,turut memiliki kekurangan.tapi dengan kekurangan aku tetap tidak suka menyusahkan orang lain.itu prinsip aku selamanya,walau hidup aku susah mana pun aku akan berusaha untuk menanganinya.aku sangat beruntung kerana memiliki kenalan merata tempat.walau mereka memiliki sifat yg berbeza tapi aku bersyukur.aku sangat sayang akan perkenalan ini.walau jua penah berselisih faham tapi aku tidak pernah ambil hati.aku akan tetap menjaga hubungan ini selamanya.aku tidak kisah sekiranya perasaan aku ni selalu sahaja diperkotak katikkan.perkara biasa bagi aku jika ada antara mereka yg sehingga sekarang tidak menegur aku.tapi aku tetap berusaha untuk kembali baik bersama mereka.walhal dulu kami sangat rapat.aku sedih sangat.dalam hidup aku, aku belajar terima dengan hati yg terbuka.


ada pendengar setia aku dan menasihati aku supaya tidak berdendam kerana nabi sangat benci dengan orang berdendam.jadi aku fikir biarlah mereka nak buat apa dengan aku.aku tetap redha.AKU TETAP AKU.tidak akan berubah selamanya.Seikhlas mana kemaafan itu, kesannya tetap dalam tak tergapai.hidup aku sentiasa diingat kan dengan kata-kata'hidup ini ibarat roda,jika kita dibawah tidak mustahil kita mungkin akan berada di atas pula,bagi yg sudah biasa dengan ketinggian tidak mustahil akan merasa dengan kerendahan.tapi aku sangat gembira kerana aku punya rakan internet atau rakan maya bernama 'FR__' yang banyak bagi aku nasihat yang sangat-sangat berguna dan akan aku hargai selamanya.dialah teman aku dikala aku dalam kesedihan. 'senyuman itu memberi aku keyakinan dan kekuatan demi meneruskan sebuah kehidupan yang penuh dengan cabaran'. inilah ayat yang selalu dia nasihat kan aku.


walaupun hanya mengenali melalui maya, aku teringin untuk berjumpa dengan die kerana banyak memberi aku inspirasi berbanding konspirasi yg sangat isi tersirat berbanding tersurat. ayat yg die guna kebanyakkan kiasan bahasa yg menarik tetapi ada maknanya. die sangat aktif dengan pelbagai aktiviti menyihatkan. sangat terbuka.


aku sangat-sangat menyayangi manusia yg bernama KAWAN. aku mementingkan hubungan ini selamanya. tetapi kenapa ada sahaja yg tidak memahami maksud sebenar yg aku lakukan selama ini. bila ada kawan makan kawan sesuatu yg sangat aku benci.bila terjadi dalam hidup aku, ia memberi aku pengajaran supaya berhati-hati memilih kawan.aku juga suka mengenalai kawan baru. bila mengenali kawan baru ia sesuatu yang sangat memberi makna reliti berbanding fantasi.



CINTA??
cinta amat luas jika diertikan dan difahami sedalam-dalamnya. cinta pada Allah adalah keutamaan bagi aku (ibarat pelita yang mengilaukan). cinta kepada ibubapa aku adalah menjadi inspirasi hidup aku. cinta pada insan adalah menjadi keselesaan untuk aku. aku tidak tahu bagaimana hendak ku luahkan rasa amarah ini. hanya blog ini menjadi teman aku jika aku dalam kesunyian.perasaan yg sukar diungkapkn melalui bibir, sukar dibaca melalui mata dan riak wajah mahupun lahir dari hati dan fikiran. mengapa begitu sukar untuk memiliki insan yg sempurna dalam hidupku? adakah aku sememangnya tidak layak untuk sesiapa?siapakah mereka untuk menghakimi hidup aku?sedih bila fikirkan dan diingatkan.amat pedih hingga ke hati apatah lagi untuk menghadapi. adakah ini kerana dendam? iri? benci atau apa? amat sukar untuk ditafsirkan.apakah perlu memahami perasaan sendiri. tapi bagi aku,kita perlu memahami insan lain jika diri kita mahu difahami.

bukan niat aku untuk melepaskanya tetapi aku hendak mereka tahu aku juga mempunyai perasaan.aku bukannya boneka yang boleh diperlakukan pelbagai. demi ainsan lain aku sanggup berkorban diri sendiri kerana aku tidak mahu melukakan hati dan mempermainkan perasaan orang lain.sesungguhnya aku sangat mengerti perasaan dilukai dan disakiti serta dikecewakan. selagi diri ini bernafas,hidup yg selalu ikhlas aku percaya Tuhan akan sentiasa ada disisiku. senyuman itu memberi aku keyakinan dan kekuatan demi meneruskan sebuah kehidupan yang penuh dengan cabaran.


suara kisah kita yang sewaktu dahulu kau hadir dalam hidupku, tiada keresahan lagi, kau menutup pintu hatiku, tnpa sedari. meski sekarang ini aku tidak akan pernah bisa lagi melihatmu, menjagamu mahupun di sampingmu lagi cinta ini tidak akan hilang sampai aku mati akan aku simpan. sebab hati ini tidak mungkin akan bersatu lagi untuk menjalani cinta ini.

adakah perasaan ini bersifat sementara atau kekal untuk selamanya? kerisauan hati yang yang kian menikam kalbu bagaikan ada sesuatu yang menghalangi aku untuk mencari sinar itu. ada yang mengatakan cinta itu sentiasa ada, cuma kita kena pandai untuk menyemarakkannya. cinta datang pada orang yang masih mempunyai harapan walaupun mereka telah dikecewakan. kepada mereka yang masih percaya, walaupun mereka penah disakiti, dikhianati perlu mempunyai keberanian dan keyakinan untuk mewujudkan dan membangunkan kembali kepercayaan. 



http://www.mixpod.com/playlist/65691707

No comments:

Post a Comment